Bones tardes!
Desprès de l’entrada del meu procés d’acollida, avui
és el torn de presentar-vos una mica més com és el centre educatiu i l’aula amb
la qual em trobo. I de quina manera parlaré d’ells? A través d’un DAFO. Ho
explico: el DAFO és una eina (visual i esquemàtica) que permet fer l’anàlisi de
la situació d’una empresa o projecte, observant de forma detallada els seus
trets interns i els seus aspectes externs.
Aquí teniu una descripció més professional i
acurada:
Com a exemples de DAFO us podeu guiar amb els que jo
realitzaré a continuació:
DAFO del centre:
DEBILITATS
|
AMENACES
|
FORTALESES
|
OPORTUNITATS
|
DAFO de l’aula:
DEBILITATS
|
AMENACES
|
FORTALESES
|
OPORTUNITATS
|
Què vos sembla? Creieu que és una eina útil? La
fareu servir en la vostra tasca docent? Jo la trobo molt adient i m’agrada
molt! És molt pràctica!
Aquests DAFO que he confeccionat m’ajuden en
l’anàlisi del context, i ara ja puc centrar-me en pensar com treballar les
meves competències en ell i quines tasques i estratègies podria utilitzar per
millorar-les o adquirir-les. Dir que sempre es tindrà en compte el DAFO.
-Ser autònoma en l’aprenentatge: per tal de millorar
aquesta competència cada dia hauré de reflexionar sobre les bones actuacions
professionals, sobre les fortaleses que presenta l’aula i el centre, i
contrastar la informació recollida de la teoria i de la pràctica per poder fer
front a les debilitats.
-Reflexionar sobre el meu propi procés
d’aprenentatge: per tal de millorar-la hauré d’agafar les debilitats,
analitzar-les, pensar com podré millorar-les, resolvent els meus dubtes,
marcant-me uns objectius i sabent en què tindria més facilitats i en què no.
-Analitzar i reflexionar sobre el funcionament dels
centres d’Educació Infantil: destacant la bona participació de les famílies, trobant
una solució a les debilitats que presenta, millorant les oportunitats i
proporcionant activitats per fomentar-les, compartint idees, contrastant els
documents dels centres amb la realitat,...
-Analitzar i reflexionar sobre els processos
d’aprenentatge: identificant la teoria que justifica les fortaleses de l’aula,
identificant bones pràctiques que es duen a terme i que per tant, són
fortaleses, elaborant hipòtesis de les possibles oportunitats que podrien
haver-hi,...
-Reflexionar sobre el procés de millora:
identificant quines necessitats presenta el centre i quina d’aquestes és la més
important i que requereix una millora més immediata; juntament amb les meves
companyes cercar possibles opcions de millora, analitzar-les, cercar el
necessari per aplicar-les, portar-les a terme i finalment, avaluar el resultat.
Així, les tasques i estratègies per tal d’adquirir i
millorar les meves competències estaran dedicades a la recerca d’informació per
diferents vies, en contrastar aquesta amb la pràctica, en compartir idees amb
les meves companyes, en col·laborar amb el centre, en cercar ajudar quan
calgui, etc. i sobretot, en reflexionar.
Fins aviat!
P.D.: *Etiquetes:
1.2: Ja que analitzo les fortaleses en el DAFO.
2.1: Ja que identifico les meves competències que he
millorar i les relaciono amb el context.
3.2: Ja que amb el DAFO s’analitzen les debilitats,
amenaces, fortaleses i oportunitats del centre.
No hay comentarios:
Publicar un comentario