“¿Quién soy en el mundo? Ese es el gran rompecabezas".
(Lewis Carroll)
Doncs sí,
d’acord amb l’oració anterior, penso que saber qui som i definir-nos és un dels
reptes més difícils que hem d’afrontar en la vida, i tal vegada serà un repte
que tardarem anys en afrontar-lo completament. Però, poc a poc ens anem
configurant com a persones i coneixent quina és la nostra forma de ser i com
som.
Seguint amb aquesta reflexió, avui em disposaré a
presentar-me contestant unes preguntes que us facilitaran saber una mica més
sobre mi, i conèixer-me amb més profunditat:
-Qui sóc? Per què sóc a Educació Infantil? Quina ha
estat la meva trajectòria fins les pràctiques?
Sóc la noia de la següent fotografia:
![]() |
Foto pròpia |
Tinc 21 anys, i sóc de Formentera, encara que
actualment estic a Eivissa. Tinc 2 germans i una germana. Aquesta darrera, té
dos nens, un d’11 anys i altre que en té 6. De fet, aquest món de l’educació va
començar a interessar-me en el moment en que van néixer els meus dos nebots, i
en que la meva germana va treballar cuidant-se infants (en escoletes i
particulars) i jo l’acompanyava i ajudava. I és arrel d’això que estudio
Educació Infantil, perquè m’he trobat rodejada des de ben petita en ella, i un
cop havent nascut els meus nebots, ja vaig anar endinsant-me més i més (sóc com
una germana grossa per als dos nens de la meva germana). A més, fa uns quatre
anys vaig treballar en el període d’estiu cuidant-me a una noia
d’aproximadament un any i va ser una experiència molt bona per a mi, que va
impulsar el meu interès.
L’anteriorment esmentant, ha donat peu a l’inici de
la carrera d’Educació Infantil, on em trobo realitzant el tercer curs. Després
d’adonar-me que m’interessava l’educació, va arribar l’hora de prendre
decisions. Fins a Batxiller, el meu objectiu era centrar-me en una branca més
bé social i humanística que no pas científica ni tecnològica, encara que alguns aspectes concrets d’aquestes darrers
m’agradaven. Seguint amb la idea anterior, vaig optar per fer Batxillerat
humanístic (tenint com a idea fer alguna carrera relacionada amb la psicologia,
o amb llatí i grec). Va estar al llarg d’aquests dos anys, on finalment vaig
decidir orientar els meus estudis cap a la psicologia. Però, la psicologia
dirigida a termes més científics no m’acabava de convèncer i vaig pensar en
centrar-me en fer un tipus de psicologia encaminada a l’educació. Llavors,
primer havia de fer alguna carrera d’àmbit educatiu i després, ja un màster,
com és el de Psicopedagogia. I per tots aquests motius estic realitzant
Educació Infantil.
Per finalitzar la meva presentació, dir-vos que entre
les meves aficions es troben la de ballar, l’informàtica, viatjar, etc., i
intent poder-les gaudir al llarg de la meva vida, o en el present i/o futur. De
fet, en un futur, m’agradaria continuar els meus estudis, però en temàtiques
molt variades (que abasten algunes aficions) com per exemple: vull fer algun
curs sobre informàtica, vull fer un màster en psicopedagogia, vull fer un curs
sobre llengua de signes, vull aprendre francès, seguir formant-me en la
dansa,... Espero poder aconseguir-ho!
Així, com ja he dit en la meva presentació, estic
realitzant el tercer curs d’Educació Infantil i és en aquest curs on s’inicia
el període de pràctiques de 0 a 3 anys. Al llarg d’ell, vos aniré informant
sobre la meva experiència i per tal d’afavorir aquesta al màxim possible i
poder adquirir un aprenentatge més útil i significatiu, es duu a terme durant
el mateix temps, l’assignatura de Reflexió i Innovació Educativa.
Més concretament, espero que aquesta assignatura
m’aporti una orientació durant tot el procés de pràctiques; poder analitzar en
aprofundiment el perquè d’algunes activitats, rutines i comportaments de les
mestres que observo en les pràctiques; compartir experiències de les meves
companyes i les meves, posant-les en dubte i analitzant-les; poder conèixer
quines competències tinc assolides i quines he d’aconseguir i millorar; que em
faciliti una millor centració del que faig i aprenc; en definitiva, que sigui
una guia d’ajuda durant les pràctiques.
I ja que em pregunto sobre el que m’espero d’aquesta
assignatura, sobretot m’hauria de preguntar el que espero de les pràctiques:
Sincerament, espero aprendre el màxim possible i que aquest aprenentatge sigui
útil per a què en un futur professional sàpiga com encaminar la meva tasca com
a mestra i fer-ho el millor possible.
Aquí acabo,
Fins aviat!
P.D.: Quines competències he treballat?
1.2-Ja que reflexiono sobre el que m'espero d'aquesta assinatura i sobre les pràctiques.
2.3-Ja que parlo del que vull aprendre en un futur, dels objectius de futur que tinc, i del que espero d'aquesta assignatura.
2.6-Ja que informo del meus estudis anteriors i del per què vaig optar realitzar aquesta carrera.
No hay comentarios:
Publicar un comentario