lunes, 3 de marzo de 2014

Es comença per reflexionar sobre les competències

Desprès de saber que estic realizant les pràctiques de 0 a 3 anys, es fa necessària la seua reflexió.

Una forma de començar a reflexionar sobre elles, és a través de fer una autovaloració de les meves competències assolides, de les que hauria de millorar i per suposat, de les que encara he d’assolir. Amb ajuda de les pràctiques, amb experiència i l’anàlisi de mi mateixa, penso que poc a poc aniré millorant i adquirint competències. 

Personalment, crec que a dia d’avui encara no tinc una competència totalment adquirida, ja que comporta un llarg i complex procés. Crec que per aconseguir-ho, influeix molt l’experiència. A més, algunes competències considero que mai s’arriben a assolir per complet, és a dir, sempre es poden millorar i d’aquí on sorgeix la idea de seguir formant-se que és molt destacable.

A trets generals penso que he de millorar en la capacitat de ser més autònoma amb el meu aprenentatge, ja que hauria de consultar més recursos, cercar més informació (i de diferents fonts), revisar altres blocs,...També penso que he d’endinsar-me molt més en la tasca de reflexió sobre el meu propi procés d’aprenentatge perquè serà una eina molt útil que fomentarà de forma destacada a aquest. A més, m’estic iniciant en l’anàlisi del funcionament dels centres d’Educació Infantil, però he començat fa poc i encara ho he de desenvolupar més. A més a més, hauria de fer una reflexió més acurada sobre els processos d’ensenyament-aprenentatge (estic iniciant-me). I per últim, hauria de  reflexionar amb més profunditat sobre el procés de millora.

Més concretament, voldria dir que des de que han començat les pràctiques fins avui, ja estic desenvolupant algunes d’aquestes capacitats, encara que em queda un llarg camí a fer. Algunes d’elles són:
-Identifica les pròpies creences i concepcions.
-Contrasta allò que recullen els documents del centre amb les pràctiques i rutines que es realitzen.
-Es fa preguntes relacionades amb el propi procés d’aprenentatge.


Per millorar les competències és vital (i evident) la predisposició a voler fer-ho. Centrant-me en mi, dir que per aconseguir un adequat desenvolupament d’aquestes, hauré de tenir molt clares aquelles que em resulten més fàcils d’assolir, d’aquelles que no, i reforçar sobretot les darreres, tenir una actitud positiva, esforç i constància, ser més aplicada, i fer un anàlisi diari d’elles (observant i reflexionant sobre la seva millora o/i adquisició). 

Granet a granet.
http://www.flickr.com/photos/mindflights/2866565839/
Així doncs, espero poder adquirir i millorar aquestes competències que estic segura que granet a granet, al finalitzar aquest període, estiré prou avançada! Bé, poc a poc!



Adéu!

P.D: Quines competències he treballat?

2.1-Ja que identifico  les competències que crec que tinc assolides i les que he de millorar.

2.2-Ja que dic la meva opinió sobre quines competències tinc assolides i quines no.

2.7-Ja que reflexiono sobre les competències que hauria de millorar i com fer-ho.

No hay comentarios:

Publicar un comentario