No
puede impedirse que sople el viento. Pero pueden construirse molinos.’
Proverbio Holandés
Molí de Formentera. (Foto pròpia). |
Bon dia a tothom!
Avui començo amb aquesta frase per el següent motiu:
parlaré sobre el meu procés d’acollida a l’escoleta i crec que aquesta frase
pot ser un bon lema per definir-lo i també, per recordar durant el meu període
de pràctiques.
El primer dia de pràctiques em vaig sentir
atabalada, saturada de informació, perduda i sobretot, molt cansada. Vaig
ajudar en alguna que altra cosa, havia de recollir i retenir molta
informació,no sabia què fer,... La veritat que aquell dia el que vaig fer va
ser rebre molta informació més que observar. Això també es va repetir el segon
dia, però les sensacions del primer dia les tenia amb menys intensitat. I
conforme va anar passant la setmana, cada cop em sentia menys atabalada,
saturada, perduda i cansada, encara que sabia que m’havia d’adaptar millor, no
estava adaptada. Durant la primera setmana el que vaig fer era situar-me: “no
estic a una classe de la UIB o a un treball on he d’observar, prendre notes,
sinó estic en un lloc més complex, realitzant pràctiques, és a dir, estic
convertint-me en mestra”.
Així, durant aquest procés d’acollida els meus
sentiments han variat: vaig començar atabalada, sense saber què fer ni com
fer-ho, nerviosa, sense saber on i com situar-me, cohibida, apurada i cansada i
ara, res d’això passa. He pogut veure una transformació personal durant
aquestes setmanes: ja no em trobo tan cansada, no estic atabalada (tal vegada
en moments molt concrets i dies), sé desenvolupar-me per l’aula i l’escola, sé
com són les rutines de la classe, em sento més còmoda, amb menys por, més
atrevida, amb menys vergonya, preguntant dubtes, amb més confiança, segura de
mi mateixa, amb més entusiasme i força. A dia d’avui em trobo bastant agust en
l’escoleta. A més, la relació amb la meva tutora ha canviat enormement: els
primer dies ens havíem d’adaptar i teníem una relació més freda i poc propera,
ella prenia un paper més autoritari amb mi (m’explicava coses i jo preguntava
algun dubte). Ara, parlem sobre les famílies dels infants, sobre els infants,
sobre nosaltres, sobre l’escoleta... tenim una relació molt propera i treballem
més en equip. Em mostra més afectivitat i confiança que no els primers dies. De
fet, ella és una peça clau per a que jo estigui agust en el meu període de
pràctiques i això, ho agraeixo molt.
Considero que els infants són altra peça clau per a
poder estar còmoda. A dia d’avui encara s’han d’adaptar més a mi (la classe és
d’1 a 2 anys i depèn de les característiques individuals de cada infant).
Alguns m’han acceptat des del primer moment, però d’altres encara els hi costa
apropar-se a mi, acceptar que jo formo part de la seva classe junt amb la
mestra. N’hi ha d’altres que veig que m’accepten, però que quan els dic alguna
cosa com “no peguis a la teva companya” no em fan cas. Aquesta part de
respectar el que jo dic en certes ocasions, no ho assumeixen. Igual passa quan
ploren: prefereixen la consolació per part de la tutora que la meva. Sincerament,
ho veig raonable: jo fa menys d’un mes que sóc allí, la seva tutora la coneixen
des de nadons. És normal. No obstant, la meva tutora m’ajuda en aquest aspecte.
D’aquesta forma podeu veure que estic agraïda de la
proximitat que la meva tutora mostra cap a mi. He d’esmentar també, que durant
la primera setmana hi va haver-hi altra persona que va influir més positivament
que la meva tutora, la mestra de suport. De fet, va ser gràcies a ella que vaig
poder minvar l’estrès que sentia. Em va ajudar molt i m’ho explicava tot molt
bé.
No obstant, en el meu procés d’acollida a l’escoleta
m’ha faltat poder dedicar-me més a l’observació, ja que des del primer dia vaig
estar fent petites ajudes i col·laboracions. Al igual que m’ha faltat poder
parlar més amb la meva tutora (sobre els infants, les meves
col·laboracions,...).
En conclusió, podeu observar que
la frase del començament pren sentit: “no puede impedirse que sople el viento,
pero pueden construirse molinos”. Al principi era inevitable no sentir-me angoixada
(no podia impedir aquest vent), però poc a poc he anat assimilant la
informació, he obtingut ajuda, m’he adaptat (he construït els meus propis
molins).
Adéu!
P.D.: *Etiquetes:
2.1: Identifico punts forts i
punts febles parlant sobre els meus sentiments en aquest procés d’acollida.
2.2: Ja que al llarg de l’entrada
parlo sobre les meves creences en el meu procés d’acollida.
4.2: Ja que parlo sobre els
aspectes positius que va fer la meva tutora.
No hay comentarios:
Publicar un comentario