Bon dia! Avui toca reflexionar una mica més!
Recordeu la meva entrada anterior? S’anomena “Utopia o possible realitat? De moment, ideals” on es parla sobre el meu mestre ideal i la meva escola ideal. Doncs ara, amb l’ajuda de la lectura “Diez nuevas competencias para enseñar” de Perrenoud, profunditzaré una miqueta més sobre aquest aspecte. I per fer-ho, contestaré a una sèrie de preguntes.
Part d’aquesta lectura:
- Quines competències de la lectura té el meu mestre ideal?
2. Quines competències de la
lectura no té el meu mestre ideal i m’agradaria afegir?
3. Quina
o quines competències no apareixen a la lectura i el teu mestre ideal té?
4. I
arrel de la lectura d’aquest autor, quines 5 coses vols i/o pots millorar
com a futura mestra?
-Treballar
a partir dels errors i els obstacles en l’aprenentatge.
-Analitzar
la relació pedagògica, l’autoritat i la comunicació en classe.
-Establir
controls periòdics de competències i prendre decisions de progressió.
-Explotar
els potencials didàctics de programes en relació amb els objectius dels dominis
d’ensenyança.
-Treballar
a partir de les representacions dels alumnes.
Amb
tota aquesta informació, vull dir, havent llegit aquesta lectura de
Perrenoud i tenint en compte el meu mestre ideal, toca plantejar-ne un
decàleg de competències que hauria de tenir un bon mestre. De fet, fa uns
dies, en la classe de Reflexió i Innovació Educativa, vam confeccionar-ne
aquest:
-Pacient.
-Respectuós.
-Empàtic.
-Tolerant.
-Afectiu
i proper.
-Motivador.
-Transmet
confiança.
-Coopera
i ajuda.
-Té
una formació contínua.
Però
jo considero que per aconseguir un bon mestre caldria afegir altres aspectes:
-Amb
habilitats comunicatives.
-Fomenta
la relació entre família i escola.
-Ofereix
oportunitats d’aprenentatge.
-Fa
reflexionar als infants sobre els seus aprenentatges.
-Reflexiona
sobre la seva tasca docent.
-És
innovador i creatiu.
-Fa
ús de les TIC’s.
-Col·labora
amb l’organització i gestió del centre.
-Manté
una bona relació amb tots els membres que formen part de l’escola.
-Proporciona
estratègies de resolució de conflictes.
-Potencia
el treball de les emocions dia a dia.
-Sap
posar límits.
-Transmet
valors.
-Coneix
a l’infant i els diferents contextos que l’envolten.
-S’ajusta
a les necessitats dels infants.
Per
últim, què he volgut dir amb tot això? Que un mestre ha de ser competent,
és a dir, ha de saber donar resposta a les diverses situacions que es
plantegin de forma eficaç dins d’un context concret. I com fer-ho? A
través d’actituds, habilitats i coneixements en un mateix moment, de forma
integradora. Actuant de forma flexible i estratègica. Així, davant d’un
conflicte, en primer lloc s’ha d’analitzar, després seleccionar una de les
possibles solucions i finalment, aplicar aquella que pensem que és la
millor fins que aconseguir la resolució.
Profesor Competente - Miguel Ángel Zabalza por UCENevaluacion
FINS AVIAT!
*Justificació d'etiquetes:
1.2: Ja que sobretot en el decàleg parlo sobre les competències d'un bon mestre.
2.1: Ja que parlo sobre les competències que hauria de millorar i sobre les que té el meu mestre ideal.
2.3: Ja que tracto sobre els 5 aspectes que m'agradaria millorar com a futura mestra.
No hay comentarios:
Publicar un comentario